Min sponsor

lördag 18 juni 2011

observationer på gymet

Jag har sista tiden börjat lägga märke till en ny träningsmetod på gymet, och det blir fler som kör efter samma princip också. Detta är dock inget jag tror på om jag ska vara helt ärlig då jag har svårt att ta till mig fördelarna med detta koncept. Kortfattat går det ut på att alltid andvända en tyngre vikt än du klarar med ett bra utförande, Speciellt viktigt i hantelpressar har jag sett, efter avslutat set är det tydligen väldigt viktigt att slänga hantlarna i golvet så att hela gymet vibrerar och det låter som någon håller på att bygga ny källare. PLUS, mycket viktigt att skrika under hela setet. jag har svårt att se att detta skulle göra träningen mer effektiv men vad vet jag? Ja alla tränar olika.Jag tror jag kör vidare med mitt gamla upplägg och försöker få kontakt och focusera på tillväxt istället. :-) Ja man ser mycket roligt på cardio bandet efter sina pass, kanske kan man lära sig något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar