Min sponsor

söndag 19 juni 2011

ibland ser man inte skogen för alla träd



ja det är ganska sant.det här med dieter inför tävlingar är svårt det vet vi alla och man söker ofta hjälp från någon annan, även i mitt fall är det så, det finns otroligt många kompetenta coacher, ex Joackim batroll, fredrik carlsson, anders lundgren med flera. Det jag menar med rubriken är att i min absoluta närhet så finns det en kille som jag inte visste hade en extremt bra kolln på det här ,plus att han är mycket engagerad och lyssnar av och kollar hela tiden, ja det är guld värt. han ger mig alla verktygen sedan är det upp till mig att andvända dom på rätt sätt, en coach ska ju inte och kan inte göra atletens jobb.



lite skoj med min egen "demon" coach är att vi går mycket långt tillbaka i tiden, ja ända till 80 talet faktiskt då jag var en hyffsad byggare och han en färsk nybörjare som kanske till o med såg upp till min fysik. och nu,,,,ja då styr han upp min diet och träning, ibland så år vi inte helt överens om min träning då han tränar lite smartare än jag och inte bara bombar på men det brukar sluta med att jag får ringa och berätta att han hade fakiskt rätt. på den gamla goda tiden när jag lärde känna honom var vi ett gäng som tränade i en källare i gislaved och gymets namn var GOLDS GYM, vet i fasen om dom hade rätten på namnet? Vi visste egentligen inget om träning men varje pass var ett mindre självmord kan jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar