Min sponsor

fredag 11 januari 2013

Det omöjliga

Ja det är omöjligt säjer väldigt många när dom ska göra något....Tänk efter lita så har du säkert gjort något du inte trodde skulle gå? Visst hade jag rätt? I mitt fall finns det många saker, Ok att jag blir värdmästare i höjdhopp är nog inte troligt med 165 cm i manhöjd ,

Jag tävlade framgångsrikt i racing under många år både internationellt och i Sverige. Svensk Mästare
94,98,07. Amerikans mästare 99. Där lärde jag mig att nästan allt går med rätt inställning och focus.

Det finns inget i min fysik som gör att jag kan köra en racerbil snabbare en dom flesta utan allt sitter i det mentala, Tro på dig själv , Annars gör ingen annan det heller, Vi hade ett ordspråk "viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora" Detta går att andvända i allt man gör, Både inom jobber eller idrotten man gör och är extermt viktigt. I Racing kan man ju faktiskt göra sig riktigt illa och ännu värre, det var ingen nyhet för oss som körde men den tanken existerade inte någon gång, Som jag sa innan, tro på dig själv
Men när jag säjer tro på dig själv betyder inte det att man måste tala om det för alla man träffar :)
Ödmjukhet är viktigt, Man kan inte lyckas varje gång och nån gång ligger man ner.
Ser dagligen på gymet ett antal personer som enligt min bedömning knappt har synbara resultat men deras betende är som att dom alla är MR Olympia, Det är lite roligt faktiskt att se sånt självfortroende i kombination med extremt dålig syn eller vaddet nu kan vara, Dock ger det mig ingen lust att försöka hjälpa till med det jag lärt mig om träning.
I racingen när vi konkurrenter träffades i depån så pratade vi aldrig om hur snabba vi själva var utan man pratade om allt som inte hade med tävlingen att göra som man skulle köra mot varann, i min värd påverkade detta mina konkurrenter mer då dom självklart ville få reda på vad jag trodde om utgången på racet och jag nämnde det aldrig utan utstrålade ett lungn och harmoni. Ja ni förstår säkert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar